TIPS MAKE UP SUPER SIMPLE

Aku nak  post pasal filem tombiruo tetiba isi entri hilang 😞😞. Tak pasti masalah ape jadi ni entri aku tulis minggu lepas saja peram sampai berkulat😅😅


TIPS MAKE UP SUPER SIMPLE



Dalam banyak-banyak idea nak tulis entri blog tetiba aku terfikir nak buat entri pasal make up. Aku ni bukan MUA muahhahhaa. Serius aku memang tak reti nak bermake up. Biasanya orang buat tutorial  or entri make up-make up gojes mojes gitu. Kali ni aku nak share tips bagi yang suka make up super simple tahap simple lerr sangat-sangat hahaha. Realitinya:

1. Aku memang tak reti make up lelawa.

2.Aku seorang yang simple sangat2

3.Aku bukan malas cuma tak rajin nak tahu detail bab2 make up super tebal dan macam2 jenis barang make up.

4. Aku tak tahu nak lukis ape dah kat muka aku sebab kening aku dah tebal, tahi lalat ada je malah terlebih pulak hahaha..muka clear bebas jerawat,parut takde so tak tahu nak tutup cela ape lagi  (semakin perasan).

5. Aku malas nak make up lebih2 sb nak wuduk susah. Yelah kalau pergi mall dari pagi ofkoz lah balik nak malam hihi. Solat kat surau je.jadi tak kuasalah aku habiskan masa nak remove2 segala mak nenek kt muka aku pastu tonyoh lagi segala jenis make up kat muka aku.

6.Dalam hidup aku sepanjang 25tahun aku tahu bedak,foundation,mascara dalam erti kata yang sangatlah asas je.

Entri ini sangatlah sesuai dibaca oleh gadis-gadis yang baru nak belajar bersolek,yang memang tak tahu apa-apa,gadis yang sangat suka simple-simple, dan yang memang jenis sibuk haha poyosss pulak aku. Uoll janganlah kecam i. Lain orang lain pendapat dan citarasa.

1. Sapu muka korang dengan moiturizer or ape2 jenis pelembap muka.

Moisturizergel ulfaabeauty: Rm25 (new packging. Aku ni packging lama Rm20)


2. Sapu sakura glowing ulfaa beauty. Memang glowing bila pakai foundation serius foundation senang nak apply. Tak comot pun. Muka flawless je.

Sakura glowing ulfaa beauty RM 22

3. Faundation.

Aku guna dua jenis je HDF dan 1MMF. 
HDF harga rm 49.00 beli masa promo dulu rm45 hehe.. 1mmf harga tak silap rm 35.

Bolehla tutup kecelaan sikit hehe...

4. Lipbalm and lipstick
Aku guna brand silkygirl je haha... Lipsbalm harga dalam rm 12 je kot tak silap aku.lipstick adik aku bagi haha..code naked 02.
TIPS MAKE UP SUPER SIMPLE


Ok dengan bajet murah, tahan berbulan-bulan maka bolehlah berjimat hehe.. Tapi kalau yang suka make up bagai tak kisah lain orang lain citarasa. Ni je cara aku hahaha.. Terrer make up bagus jugak sebab iyelah nak pergi interview kerja muka tak berseri susah jugak haha. Make up super simple aku ni ada juga kelemahan. Eyebags oii tengok mata aku dah macam ikan buntal haha. Tapi bagi aku ok je haha..

You Might Also Like

4 comments

  1. thanks for sharing.. samalah,, sy tak pandai bab2 mekap nie ..

    BalasPadam
  2. Yang Merupakan Agen Bandarq, Domino 99, Dan Bandar Poker Online Terpercaya di asia hadir untuk anda semua dengan permainan permainan menarik dan bonus menarik untuk anda semua

    Bonus yang diberikan NagaQQ :
    * Bonus rollingan 0.5%,setiap minggunya
    * Bonus Refferal 10% + 10%,seumur hidup
    * Bonus Jackpot, yang dapat anda dapatkan dengan mudah

    * Minimal Depo 15.000
    * Minimal WD 20.000

    Games Yang di Hadirkan NagaQQ :
    * Poker Online
    * BandarQ
    * Domino99
    * Bandar Poker

    Info Lebih lanjut Kunjungi :
    Website : AGEN BANDARQ NagaQQ
    WHATSAPP : +855967014811
    PIN BB : 2B209F68

    DownlOAD APLIKASI PKV MOBILE
    DOWNLOAD PKV ANDROID
    DOWNLOAD PKV IPHONE

    BalasPadam