FOLLOWERS

Rabu, 31 Mei 2017

TIPS KULIT CANTIK BERSERI-SERI



Sebagai perempuan haruslah kita mempunyai keinginan untuk memiliki kulit yang cantik dan berseri-seri. Wajah cantik, jelita atau manis itu letak ketepi dulu. Cantik itu subjektif. Kulit cerah putih gebu tak semestinya seseorang itu tergolong dalam golongan jelita bak ratu cantik dunia. Ratu cantik sekarang ni tak kira warna kulit dah yang penting bijak, memiliki akhlak yang baik. Hehe ape aku merepek aku pun tak tahu. Ok fokus..fokus sekarang nak kulit sihat dan cantik peloles gitu.

Disebabkan kulit aku ni agak sensitif jika salah pakai produk skincare, aku lebih suka guna produk-produk organik. Walaupun orang cakap produk murah tak berkualiti kunun tapi ramai je guna produk mahal tapi ada masalah kulit jugak, terpulang pada kemampuan dan kesukaan masing-masing :D Aku kalau boleh tak nak sejarah berulang kembali..hehe macam lagu pulak. Dulu aku ni ratu jerawat lah jugak sebab salah guna produk. Malangnya masa tu zaman tak ada smartphone so tak bolehlah aku nak tunjuk muka aku yang berjerawat dan berminyak tu.

Aku tulis kebaikan produk ni berdasarkan apa yang aku alami masa aku guna produk-produk yang aku tulis. Bukan ayat copy paste founder ok.

1. SAFI

Safi ni aku guna sejak zaman sekolah rendah sampailah sekarang aku berumur 25y.o. Kawan-kawan aku ceritalah produk paling berkesan dalam dunia dalam masa 1 minit pun aku buat derrkk je. Aku ni jenis setia pada satu produk je. Pengalaman muka aku hancus mengajar aku supaya tidak terpengaruh dengan iklan-iklan yang dh tentu ambil model jelita untuk iklan dorang. Aku jenis tak suka produk berkesan untuk sementara. Biarlah lambat janji selamat dan berkesan.

2. MOISTURIZER GEL BY ULFAA BEAUTY


Moisturizergel ulfaa beuty ni produk organis berasakan timun. So, bila sapu kat muka rasa sejuk ja. Kadang-kadang kalau rajin sebelum tidur aku calit-calit kat muka, kalau malas aku buat base make up. So, muka kita tak comot dan bercapuk dek foundation.

3. GREENTEA SCRUB


Aku suka bau mango scrub atau greentea scrub. Serius lepas sapu kat muka..kita ingat kulit wajah berminyak. Bukan berminyak ye tapi kulit kita lembab dan bersinar-sinar..tak adala sinar bak mentari.haha.

4. COFFEE SCRUB


Coffee scrub kalau masa stress sapu-sapu kat muka buatkan fikiran kita rasa tenang je, kulit wajah jadi tegang. Rasa muda belia haha..Coffee scrub boleh juga pakai di body tak terhad untuk muka je.


5. LIPSCRUB




Siapa yang ada masala bibir kering bolehla try lipscrub. Tapi bulan puasa ni janganlah guna masa siang hari. Aku suka guna lipscrub resberry. Kalau pakai lipstik kulit jadi kering dan bibir kehitaman, jadi nak bibir pink cantik dan sihat apa salahnya scrub sekali sekala kan..


6. MOISTURIZER SPF50 ALOE VERA
Aloe vera ni aku guna masa muka aku naik jerawat. Memang cepat hilang kalau sapu moisturizer spf 50 aloe vera kat jerawat. Tipulah kan tak ada jerawat. Kadang-kadang jerawat sengaja bermanja-manja suka sangat bertenggek kat muka.

penutup warna gold tu moisturizer spf50

7. BEDAK SEJUK
Walaupun ramai orang melekehkan bedak sejuk tapi bedak sejuklah antara produk yang bagus untuk kulit wajah. Kulit wajah lebih halus, lembut, cerah kalau selalu amalkan, aku pakai bedak sejuk homemade mak aku buat hehe..

8. FLORA MASK

Fungsi flora mask ni untuk buang segala whiteheads yang tertanam. Aku akan lakukan seminggu dalam dua kali gitu. luaran memang tak nampak sangat, sekali letak flora mask,,ambik kau,,whiteheads..geram pulak aku nengok. kira tiap-tiap minggu pun dah kemain banyak whitehead bayangkan kalau bertahun-tahun tak buang whitehead???
terkejut betul tengok whitehead sendiri,,lokasi: kat hidung..
9. VITAMIN C
ambil vitamin C jugak bagus. kulit lebih cerah dan tak kusam,.. tak adalah nak cerah gebu gebas tu..cuma bagi kulit lebih ok dan tak muka tak nampak sembab..


*Entri ini berdasarkan pengalaman penulis. Jika korang guna tetapi tak serasi bukanlah tanggungjawab penulis ye hehe..
*Ok,,aku nak tekan save sekali tertekan publish,,kalau tajuk hilang tu abaikan je sebab masa tertekan publish aku tak taip tajuk.. aku malas nak buat entri baru tak larat nak attch gambar haha.


Bagikan

Jangan lewatkan

TIPS KULIT CANTIK BERSERI-SERI
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.