FOLLOWERS

Selasa, 16 Ogos 2016

KISAH DAKWAH PELAJAR INI AKAN BUATKAN ANDA KAGUM


Masa godek-godek aku terjumpalah kisah ini cabaran yang dihadapi seorang pelajar diluar negara menghadapi persepsi masyarakat barat terhadap islam. Kalau aku kat tempat pelajar tersebut mesti ting tong pitam nak jawab haha. Masa zaman U walaupun aku ni belajar dalam negara je aku pun ada kawan-kawan non-muslim. Kawan aku suka tanya bab islam. Tapi  aku pun tak sempurna tapi aku cuba bagi jawapan terbaik. Tengok pelajar islam berdating berdua-duaan bila aku dan kawan aku ternampak mesti dia tanya kenapa mereka berdua-duan di tempat sunyi bukan kah Islam tak benarkan lelaki dan perempuan berdua-duaan?. Maksudnya kawan aku tanya berdasarkan apa yang dia lihat pada perbuatan orang Islam. Kadang-kadang kawan aku tanya kenapa ada orang islam tak solat?. Aku try bagi jawapan terbaik iyelah kawan aku bukan calang-calang orang pelajar komunikasi dan pendebat,pemidato..dalam erti kata kawan aku ni memang seorang berani bersuara,lantang dan mahukan jawapan.ok dah jadi kisah aku pulak.

 Jom baca kisah pelajar ini..




sumber: iiumc












































































Tiada ulasan:

Catat Ulasan