CARA BELI NO.PIN PEPERIKSAAN ULANGAN STPM DI BSN



CARA BELI NO.PIN PEPERIKSAAN ULANGAN STPM DI BSN
CARA BELI NO.PIN PEPERIKSAAN ULANGAN STPM DI BSN



OK. Aku ucapkan tahniah kat student stpm  yang berjaya dapat result cemerlang peperiksaan STPM Penggal kedua baru-baru ini. Semestinya aku bukanlah calon haha dah tua dah STPM aku ambik 4 taun lepas nuhh. Kepada tak berjaya jangan risau boleh ambik lagi dengan cara repeat paper.Paper repeat kena beli nom pin jugak okey di BSN dengan harga RM 50++ sikit (1 paper..kalau 4 paper?kiralah sendiri hihi) aku lupa pulak aku baru je beli untuk seseorang  baru-baru ni.  Aku pun tak tahu nak beli masa mula-mula dulu iyelah aku tak pernah repeat paper sebab tahun aku format lama dan ramai tak sanggup nak masuk belajar dengan junior. Tak guna penggal-penggal (lebih kurang macam sistem sem) , terus gedabakk exam hujung tahun.

Kadang-kadang aku kesian jugak kat dorang yang ikot sistem penggal ni sebab ada assignment bagai. Memang bagus untuk persediaan ke U tapi kebanyakkan pelajar Tingkatan 6 ni bercampur dengan sistem sekolah jadi kalau tinggal di asrama belajar di sekolah terpaksalah ikut segala peraturan dan aktiviti sekolah. Agak sukar nak siapkan tugasan. Suasana nak tak selesa. Pastu nak melayan kerenah junior..biasalah kitakan senior haha.

Ok..siapa nak repeat tu bolehlah jadikan ini sebagai tujukan:

1)mestilah pergi ke Bank Simpanan Nasional

2)Ambil borang DEPOSIT/BAYARAN/TUNTUTAN yang warna biru.

3) Isi maklumat. Kalau korang beli untuk adik ke siapa ke jangan tulis nama korang plak tulis nama calon yang nak repeat paper tersebut tau. (nama,no ic dan rujukan 1 tulis STPM peperiksaan ulangan penggal 2.

4)Ambil nombor giliran dan siapkan duit siap-siap.
5)Tunggu giliran korang hihi

Harap perkongsian ini berguna (boleh dijadikan rujukan akan datang)

You Might Also Like

23 comments

  1. Boleh beli pin melalui Mesin Atm x?

    BalasPadam
  2. Maaf,saya terhilangkan nombor pin yang sudah saya beli..macam mana nak check no pin on9?

    BalasPadam
  3. Kena bawak ic sekali ker

    BalasPadam
  4. Kalau stpm persendirian cara utk beli no pin sama je ke?

    BalasPadam
  5. Saya nak tanya. No pin hanya boleh beli 1 kali je ker?

    BalasPadam
  6. E7547
    ----
    ----
    ----
    ----
    ----
    matadorbet
    ----
    ----
    ----

    BalasPadam